Alle begeleiders van Beleef Dagbesteding zetten zich in om u als gast tijdens de dagbesteding zo goed mogelijk te begeleiden. Toch kan het gebeuren dat u een negatieve ervaring meemaakt of dat Beleef Dagbesteding niet voldoet aan uw verwachting.
Er zijn verschillende manieren waarop u uw klacht of negatieve ervaring kunt melden:
Bespreek uw klacht met de zorgondernemer
Tijdens dit gesprek mag u iemand meenemen die u kan helpen.
Dien een officiële klacht in bij Beleef Dagbesteding
Schrijf Beleef Dagbesteding een brief. In uw brief beschrijft u de volgende punten:
- Waarover heeft u een klacht;
- Wanneer heeft deze plaatsgevonden;
- Wie waren erbij betrokken;
- Waar vond het plaats en waarin schoot Beleef Dagbesteding te kort?
Beleef Dagbesteding zal u binnen 5 werkdagen een brief terugsturen.
Ook heeft u de mogelijkheid uw klacht te melden bij via de gemeente: https://sudwestfryslan.nl/onderwerp/clientenraden-en-belangenbehartigers/#c6faeea4-6b7e-4acd-85f5-6b8dc2abe7bc of voor de Wlz www.zorgbelang-fryslan.nl
Neem contact op met externe instanties
U kunt de klacht ook melden bij het Klachtenportaal Zorg, dit is een onafhankelijke commissie die uw klacht in behandeling kan nemen als u dit wenst. Dit kunt u doen op de volgende manier:
- Via de site: http://klachtenportaalzorg.nl via het klachtenformulier;
- Doormiddel van contact via de mail: info@klachtenportaalzorg.nl;
- Schriftelijk, door de klacht te sturen aan: Klachtenportaal Zorg, Westeinde 14A, 1601 BJ Enkhuizen.
U kunt de klacht ook melden bij de geschillencommissie zorginstellingen. Voor informatie kun je kijken op www.degeschillencommissie.nl.
Welke klachten behandelt Beleef Dagbesteding?
- Begeleiding die u heeft gekregen van Beleef Dagbesteding;
- De manier waarop Beleef Dagbesteding met u omgaat;
- De begeleiding niet goed is;
- Dat de gegeven informatie van Beleef Dagbesteding niet klopt;
- Je eigendommen kwijt of beschadigd zijn geraakt door Beleef Dagbesteding;
- Er niet goed met je beperkingen rekening wordt gehouden;
- Problemen zijn met taxivervoer.
Ook klachten die bovenstaand niet omschreven staan nemen wij serieus.